Президентська програма Володимира Зеленського «Велике будівництво» дала величезний імпульс для масштабної роботи з будівництва та ремонту доріг в Україні.
Разом із дорогами відбувається і масовий ремонт транспортних інженерних споруд.
Реконструкція, відновлення, будівництво мостів та шляхопроводів, дуже важливий стратегічний та економічний ресурс для України.
Ремонт мостів в Україні
Будівництво та ремонт мостів в Україні
У 2021 році для реконструкції або будівництва транспортних споруд також застосовують загальновідомі технології, як: бетон, метал, асфальт, бітум, дерево. Без цих матеріалів не обійтися, іншого ще не придумали.
Але прогрес не стоїть на місці.
Розглянемо бетон. У зв'язку з постійним розвитком будівельної хімічної галузі, існують можливості для поліпшення характеристик бетонної суміші або бетонних елементів.
Наприклад, застосування ефективних добавок для бетону: пластифікатори, прискорювачі схоплювання, сповільнювачі схоплювання, антирозмивні, повітрозтягувальні, гідроізолюючі добавки, які збільшують фізико-механічні характеристики бетону та прискорюють виробничий процес.
Захисні інноваційні антикорозійні покриття для металу дозволяють збільшити термін експлуатації металевих елементів моста в кілька разів.
Гідроізоляція мостів та мостових конструкцій також удосконалюється і застосовується в проектах дорожньої інфраструктури.
Рідка гума для гідроізоляції транспортних споруд
Гідроізоляція мостів | Роботи з гідроізоляції
Гідроізоляція мостів, шляхопроводів та естакад є дуже важливою ділянкою та вузлом у загальній системі проекту.
Гідроізоляція мостів за допомогою бітумно-полімерної рулонної мембрани залишилося нам у спадок від СРСР.
Безперечно, якість таких гідроізоляційних матеріалів зросла, а проектувальники продовжують закладати в проекти цю систему захисту для горизонтальної бетонної плити.
Рулонна гідроізоляція моста, має свої переваги, зокрема: невисока вартість метра квадратного.
Але має й свої недоліки, наприклад: наявність швів та відносно не високий ступінь розтягування чи еластичності.
Гідроізоляція рулонною мембраною під асфальт
Еластичність та безшовність гідроізоляції мосту, важлива для всієї конструкції:
цілорічні динамічні навантаження від транспортних засобів;
теплове розширення матеріалів та перепад температур від - 30 С до + 70 С.
Такі навантаження для мостових конструкцій потребують якісної гідроізоляції.
Вивчаючи ці процеси, світові виробники хімічної галузі винайшли не просто бітумну мастику, за типом: МБ-50, МБКГ, МБГ і т.д.
Технологи поєднали комплекс полімерних добавок та компонентів на бітумній основі, які разом утворюють монолітну, безшовну, еластичну, температуростійку систему гідроізоляції для мостів.
Еластична, бітумно-латексна, полімерна, двокомпонентна або однокомпонентна емульсія, перетворюється на однорідне гумове покриття, з можливістю розтягування 800% і більше.
Переваги напилюваної рідкої гуми для транспортних споруд
Еластичність мембрани, що напилюється.
Еластичність, простими словами - це здатність матеріалу розтягуватися і збільшуватися в довжині, а потім повертатися до початкового стану.
Еластична бітумна гума здатна до розтягування від 800-1800%.
Це унікальна властивість матеріалу, яка дозволяє без розривів та пошкодження:
витримувати динамічні навантаження мостом від транспортних засобів;
застосовуватись у районах, де високий ризик землетрусів;
перекривати тріщини у бетоні, у разі їх утворення;
витримувати перепади температур протягом року та доби;
застосовуватися на підставі та сполученнях, з різноманітними коефіцієнтами теплового розширення матеріалів.
Для того щоб, бітумне гідроізоляційне покриття, могло розтягуватися в кілька разів, від номінального стану, потрібно витримувати певну товщину покриття.
Зазвичай рідка гума при влаштуванні гідроізоляції мостів наноситься товщиною 5-7 мм.
При розтягуванні товщина покриття зменшується, звичайна фізична властивість матеріалів. Тому необхідно дати хорошу товщину, щоб було куди розтягуватися.
Безшовна гідроізоляція для мосту, що напилюється
При нанесенні механізованим способом бітумно-полімерної емульсії відсутні шви в гідроізоляційному покритті, на відміну, від рулонної мембрани, що наплавляється.
Насамперед вода потрапляє під водонепроникний килим, на швах, які згодом розходяться або порушується їхня герметичність.
Гідроізоляція мостів будь-якої складності
Температуростійкість мембрани для мосту, що напилюється
Температуростійкість – дуже важливий показник, у контексті того, що гарячий асфальт укладають на бітумне покриття.
Рідка гума повинна витримувати температуру асфальту хоча б короткочасно.
Для захисту бітумної мембрани при укладанні асфальту застосовують термоскріплений геотекстиль 140-200 щільності.
Захисний шар з термофіксованого геотекстилю дозволяє знизити вплив температури від асфальту на захисне покриття, знижуючи ймовірність розм'якшення, а також від механічного пошкодження, так як асфальтоукладач і вантажні автомобілі, пересуваються по покриттю.
Укладання термофіксованого геотекстилю на гідроізоляцію
Пристрій гідроізоляції будь-якої складності
За допомогою рідкої гуми, що напилюється, можна виконувати роботи не тільки по горизонтальних, але і по вертикальних поверхнях.
Якщо підрядник, з якихось причин, не зміг створити гладку, рівну поверхню при заливанні бетонної плити, то безшовна мембрана, що напилюється, відмінно впорається і ляже на шорстку основу.
Наприклад, для рулонної гідроізоляції, потрібна ідеально рівна основа, щоб руберойд ліг рівномірно на площину і мав хорошу адгезію до основи.
Висока адгезія напилюваної мембрани до основи
Перед напилюванням мастики, за допомогою спеціалізованого обладнання, бетонну основу потрібно очистити та знепилити.
Для цього використовують промисловий пилосос чи «дуйку».
Після очищення наносять бітумний праймер на розчиннику.
Застосування ґрунтовки дає можливість збільшити ступінь адгезії гідроізоляційного шару до основи.
Адгезія гідроізоляційного шару важлива, оскільки влітку асфальт сильно нагрівається і «пливе», під впливом коліс, утворює хвилі. Такий дефект асфальтового покриття підриває нижній шар гідроізоляції, при слабкій адгезії.
Висока продуктивність робіт
За одну зміну можна зробити 600-800 м2 гідроізоляції.
Резюме
Застосування напилюваної рідкої гуми для гідроізоляції мостів, прискорює процес виконання робіт і збільшує термін експлуатації транспортних споруд.
"Використовуйте ефективну рідку гуму для гідроізоляції мостів"
Якщо ця стаття вам сподобалася і була корисною,
поділіться їй у соцмережах - це допоможе вашим друзям дізнатися про неї та підтримає наш проект.