Влаштування полімерного покриття на тротуарі мосту
Еластичне поліуретанове покриття для тротуару
Покриття поліуретаном
Реальний Проєкт
Дані проекту
-
Г. Лозова, Харківська обл.
-
Об'єкт: автомобільний міст через залізницю.
- Підстава: бетонний пішохідний тротуар.
Завдання
Згідно проекту, необхідно виконати пристрій гідроізоляційного, зносостійкого, антиковзного, ультрафіолетостійкого, еластичного покриття на пішохідному тротуарі автомобільного мосту.
Рішення
Проектне рішення, застосувати систему «два в одному», гідроізоляція + товстошарове, антиковзне, еластичне покриття, SikaCor Elastomastic TF.
SikaCor Elastomastic TF – це двох компонентна, хімічно отверждаемая епоксидно-поліуретанова смола, що використовується для створення твердо-еластичних покриттів для сталі та бетону.
-
Товстошарові покриття по сталі та бетону, в зонах з інтенсивним рухом транспорту.
-
Sika Elastomastic TF офіційно сертифікований і схвалений для використання як дорожнє покриття мостів згідно з німецькими нормами "ZTV-RHD-ST".
-
Також схвалений як захисне покриття баластових коритів залізничних мостів.
Переваги нанесення поліуретанового покриття
-
Хороша адгезія до сталі та бетону.
-
Хороша механічна міцність.
-
Дуже висока ударна в'язкість.
-
Хороша хімічна стійкість.
- Жорстко еластичний, не крихкий.

Етапи виконання робіт з нанесення поліуретанового покриття
Передісторія
-
Забігаючи на перед. На подвір'ї, спекотний серпень 2019 року. Не найкращий час для роботи з полімерними підлогами на природі, але виходу немає, треба робити. Графік введення в експлуатацію моста до 1 вересня.
-
Виїжджаємо на об'єкт та проводимо оцінку проекту. Складаємо графік робіт, знайомимося з нашим тротуаром та колегами, які паралельно працюють на мосту.
-
На сусідній смузі працюють будівельники, здійснюють підготовку під заливку монолітної бетонної плити, а в низу під мостом, бригада відновлює залізобетонні колони та стелю перекриття, торкретують, підсилюють, фарбують.
- У цій ситуації ми розуміємо, що робота буде захоплюючою і отримуємо екстремальні умови для нанесення полімерного покриття на мосту.
Ось із чим доводиться стикатися, під час таких робіт
-
Через міст, по одній смузі, в 50 см від нашого робочого місця, нашого пішохідного переходу здійснюється рух автотранспорту, з різною швидкістю за незрозумілим бажанням водіїв, хоча знаки обмеження швидкості присутні.
-
Це я веду до того, що всі знають, при виконанні робіт з нанесення полімерних покриттів на бетонну основу необхідно максимально знепилювати поверхню.
-
Як створити такі умови на мосту, за вітрового навантаження, пересування машин і допомоги від сусідів, не зовсім зрозуміло і складно.
-
Благо, що у нас була «дуйка, яка постійно працювала, видаляючи та очищуючи нашу поверхню.
-
Працювали без промислового пилососу.

Очищення бетоної підлоги
Температура навколишнього середовища
-
Як на зло, стояла неможливо спекотна погода. Ні хмарки, не тінечка. Дощу не було і на цьому спасибі.
-
Працювати вночі немає можливості, немає умов. Тому намагалися наносити полімерне покриття до обіду, хоча з ранку вже було жарко і бетонна основа нагрівалася. У таких умовах поліуретанова смола швидше схоплюється, починає густіти і працювати треба швидко.
-
Банки з поліуретановою смолою накривали, щоб не нагрівався матеріал, тримали в тіні.
-
Коли кажуть, що дотримуйтесь технології, треба наносити при певній температурі, це звичайно правильно. Але про це класно розмірковувати в офісі під кондиціонером. Спробуйте створити такі умови на об'єкті в полі.
-
Нам рекомендували наносити полімерне покриття після 17:00. Мовляв, попереду ніч, буде прохолодно і матеріал полімеризуватиметься плавно, бульбашок буде менше.
-
Однак для нас це було неприйнятно.
-
Бетон так нагрівався за цілий день, що наносити полімер на гарячу основу не дуже було правильно.
-
Ну і за три години вже темніло. Як якісно створити безшовне поліуретанове покриття у темряві, теж незрозуміло.
-
А тут ще й корови йдуть додому, з величезним бажанням пройтися свіжим дорогим поліуретановим покриттям.
- Вообщем було весело та захоплююче!

Підготовка основи
Підготовка бетонної основи, дуже відповідальний момент у влаштуванні полімерних підлог.
Від якості підготовки залежатиме, як довго ваше поліуретанове покриття прослужить і не відшарується.
Насамперед проводиться візуальний огляд бетонного тротуару, на наявність раковин, вибоїн та тріщин.
У разі їх виявлення необхідно виконати ремонт тріщин у бетоні.
Вимоги до основи книжки
Бетонна основа, вимоги |
Основа має бути міцною (міцність бетону на стиск не менше 25 МПа, на розтяг не менше 1,5 МПа). |
Поверхня основи, вимоги |
Повинно бути чисте, рівне, сухе, без масляних плям, не містити частинок, що неміцно тримаються, старе покриття і цементне молочко. |
Вологість бетону, вимоги |
трохи більше 4%. |
Підготовка основи, вимоги |
Неміцно частинки, що тримаються, старі покриття і цементне молочко необхідно видалити механічно, напр. дробоструминною обробкою або фрезеруванням. |
З чим ми зіткнулися перед підготовкою основи тротуару
-
Хотілося б, якіснішого пристрою бетонної основи: гарного, гладкого і провеброваного бетону, де наповнювач (щебінь) рівномірно розподіляється в бетоні, що б, не стирчав зверху. Для цього треба віброрейкою трохи попрацювати.
-
Можливо, необхідно розглянути варіант, коли основна підготовка бетону (піскоструминити, шліфувати або фрезерувати), буде здійснюватися до встановлення конструкцій, що захищають ( паркан, поручні, заставні, стійки і т.д).
-
Потім після установки, ще раз оновити основу, пробігти бетоном, відкрити пори, але загалом, буде простіше і швидше.
-
Коли починаєш шліфувати бетон, навколо стійок, треба виходити на проїжджу частину, якою пересуваються машини, питання з безпекою.
-
Працювати ручною машинкою, у незручній позі (сидячи, раком). Привіт спині та суглобам.
-
Під паркан не підлізеш шліфувальною машинкою, маленька відстань.
- Тому якісно підготувати тротуар по периметру, складно, довго та незручно.

У нашому випадку огороджувальні конструкції вже змонтовані.
-
Підготовку здійснювали ручними шліфувальними машинами, за допомогою алмазного шліфувального та відрізного диска по бетону.
-
Величезної шліфувальної техніки ми не мали.
-
Видалили цементне молоко.
-
Вирівняли бетонну основу.
-
Підремонтували невеликі нерівності, мушлі.
-
Провели герметизацію стійок відбійника, але це окрема історія.
- Провели обклеювання металевих деталей та бардюру малярським скотчем.
Нанесення ґрунту
-
Знепилили основу, як вийшло.
- Правильно, за пропрцією, замішали двокомпонентний епоксидний ґрунт Sikafloor 161.
Sikafloor-161 - це економічна, двокомпонентна, низьков'язка епоксидна смола.
Застосування
-
Застосовується як грунтовка бетонних основ, цементнопіщаних та епоксидних стяжок.
-
Для слабко і середньо поглинаючих підстав.
-
Грунтовка для покриттів Sikafloor-263 SL (RU) та Sikafloor-264 (RU) економічних систем підлогових покриттів на складах, автостоянках, автосервісах, у комерційних та громадських будівлях та спорудах; у підприємствах: торгівлі та громадського харчування; харчової, хімічної, машинобудівної, фармацевтичної, алкогольної та безалкогольної промисловості, у спортивних, медичних та освітніх закладах, офісах, чистих приміщеннях.
-
В'яжуче для вирівнюючих розчинів та стяжок.
-
Проміжний шар під Sikafloor-263 SL (RU) та Sikafloor-264 (RU).
Характеристики / Переваги
-
Низька в'язкість.
-
Хороша здатність, що проникає.
-
Висока адгезія.
-
Простота нанесення.
-
Мінімальний інтервал витримки перед нанесенням наступного покриття.
-
Багатофункціональність застосування.

Спосіб нанесення
-
Наносили за допомогою макловиці.
-
Ретельно розподіляючи грунт з основи, з витратою 0,5 кг/м/кв.
-
Приділяючи увагу нерівним ділянкам і навколо заставних, з подальшим засипанням дрібнофракційного піску, фракції 0,40-0,7 мм, з витратою 1 кг/м/кв, як пишуть у тому аркуші.
-
Але насправді, витрата піску та ґрунту може варіюватися.
-
Все залежить від щільності бетону, як він тягтиме в себе грунт.
-
Наприклад, бувають ділянки з товстим шаром бетонного молока, де ґрунт йде, як у суху землю. А є ділянки, де все добре, як за книжкою 0,3-0,5 кг/м/кв.
-
Засипаючи пісок, необхідно приділяти увагу, щоб не залишалося мокрих плям, тому повторно проходиш ці місця.
-
Також під час засипки, без вітру, пісок вилітає з тротуару на проїжджу частину або вниз з мосту.
-
Тому закладайте витрати піску на засипку більше, ніж зазначено у проекті.
- Наступного дня зібрали той пісок, який не схопився з епоксидною смолою, здули його і отримали основу з ефектом «наждака», шорстке жовте покриття.
Нанесення несучого базового поліуретанового покриття
Очистили основу щітками, шпателями, все, що відшаровується, здули пісок.
Приготування та нанесення складу
-
При замішуванні двох компонентів до смоли додається пісок 0,4-0,7 мм, як для засипання грунту.
-
Отримуємо полімерну суміш, однорідну масу, сірого кольору.
-
Розподіляли її по поверхні за допомогою зубчастого шпателя.
-
Висоту зубів шпателя попередньо підготували під певний розмір, щоб отримати шар 3 мм.
-
Планували використовувати раклю, з регулюванням висоти та контролем витрати матеріалу, але так як тротуар шириною 1,2 м працювати їй, не зручно, на таких площах.
-
Шпатель, мобільніший і зручніший, особливо навколо стійок і опорних заставних.
-
Працювало нас троє. Одна людина наносила і розподіляла полімерну масу з основи. Другий прокочував голчастим валиком, вивільняючи повітря, усуваючи бульбашки та сліди від шпателя. Третій, а то був я, засинав піском і був відповідальний за заміси.
-
Дуже захоплюючий захід майже, як у лабораторії. Все через терези, точне співвідношення пропорцій під крики, давай же ..... швидше.

Окреме зауваження для застосування засобів індивідуального захисту
-
Головний убір.
-
Помаранчевий жилет.
-
Рукавички гумові.
- Респіратор – дуже допомагає, від не найкориснішого запаху полімеру та алергії на амброзію.

-
Витрата матеріалу ми контролювали, все чітко вийшло, 2,4 кг/м/кв, а ось піску, як і при ґрунтовці, пішло більше.
- Наступного дня прибрали пісок, який не схопився і отримали шорстке, антиковзне покриття.
Нанесення захисного ультрафіолетостійкого лаку Sikafloor 3570
Sikafloor-3570 - це 2-х компонентний, жорстко-еластичний, що містить розчинники, кольорове матове поліуретанове покриття для завершальних шарів.
Застосування
-
Для виконання матових фінішних шарів на глянсових епоксидних або поліуретанових покриттях Sikafloor.
-
Для виконання матових фінішних шарів на системах Sikafloor посипаних кварцовим піском.
-
Для виконання матових фінішних покриттів на стяжках Sikafloor.
-
Для виконання матових фінішних покриттів на бетоні та цементних стяжках.
-
Нормальне та середнє механічне та хімічне навантаження для полімерних підлог.
Характеристики / Переваги
-
Жорстко-еластичний матеріал.
-
Хороша механічна та хімічна стійкість.
-
Висока стабільність кольору.
- Легкість нанесення.
Приготування та нанесення складу
-
Очистили основу щітками, шпателями, все, що відшаровується, здули пісок.
-
Змішали два компоненти, отримали рідку однорідну масу сірого кольору.
-
Перший шар нанесли за допомогою макловиці.
-
Так як поверхня шорстка, макловице добре заповнити і розподілити лак.
-
Паралельно прокочуючи валиком.
-
Другий шар уже простіше, прокатали суто валиком. Найлегша частина роботи.
- Витрати отримали стандартний 0,8 кг/м/кв.

Закінчення проекту або «Підфарбували губи»
-
Прибирання від скотчу, сміття.
-
Приділили увагу якісному поєднанню полімерного покриття з бардюром.
-
Шліфанули та очистили бардюр.
-
Утилізували відпрацьовану тару.
-
Сподіваємося, що це покриття буде довго та якісно служити місцевим мешканцям.

Поліуретанові покриття для тротуару